Гърми скандал: Airbnb планира гладиаторско шоу в Колизеума

Докато критиките и дебатите продължават, инициативата подчертава напрежението между опазването на културното наследство и иновациите в туризма

https://pochivka.blitz.bg/pateshestviya/garmi-skandal-airbnb-planira-gladiatorsko-shou-v-kolizeuma Pochivka.blitz.bg
Гърми скандал: Airbnb планира гладиаторско шоу в Колизеума

Airbnb и археологическият парк на Колизеума предизвикаха вълнения с нова туристическа атракция – възможност за посетителите да влязат в ролята на гладиатори.

Инициативата, вдъхновена от предстоящия филм "Гладиатор II" на Ридли Скот, обещава преживяване „веднъж в живота“, но среща както ентусиазъм, така и сериозна критика.

Какво предлага Airbnb?

Сделката, оценена на 1,5 милиона долара, включва използването на арената от Колизеума за специално шоу за 16 туристи. Те ще се облекат в гладиаторски доспехи, ще преминат през коридорите на амфитеатъра и ще участват в режисирана битка на арената. Преживяването, планирано за май 2025 г., ще включва тематични сцени, вдъхновени от филма "Гладиатор".

Гид с 16 г. опит: Тези забележителности на Рим не си струват чакането и парите

Според Airbnb събитието цели да популяризира историята на Колизеума, а събраните средства ще се инвестират в реставрация на обекта. Шоуто ще се провежда извън редовното работно време, за да не пречи на обичайните туристически посещения.

Разделение на мненията

Инициативата среща сериозен отпор от италиански политици и културни фигури. Максимилиано Смерилио, съветник по културата в Рим, нарече идеята „обидна“ за историческото величие на Колизеума. Той настоя Airbnb да се откаже от проекта, като подчерта, че такива събития принизяват значимостта на паметника.

Президентът на Комисията по културата в Рим Ерика Баталия също изрази загриженост, че инициативата може да превърне Колизеума в увеселителен парк. Според нея, паметникът трябва да остане достъпен за всички и да бъде съхранен като символ на световното наследство.

Мръсните тайни на Рим и защо на италианците не им пука СНИМКИ

Критики има и към ръководството на археологическия парк. Политици, като Енцо Фоски от Демократическата партия, обвиниха организаторите, че насърчават свръхтуризма и компрометират уникалността на Рим. „Колизеумът не е Дисниленд“, подчерта Фоски.

Оправданието на ръководството

В отговор директорът на археологическия парк Алфониса Русо защити проекта, като заяви, че основната цел е популяризирането на културното значение на гладиаторските битки. Тя подчерта, че средствата от сделката ще бъдат вложени в реставрация, а събитието няма да нарушава дневните посещения на туристите.

Какво следва?

Докато критиките и дебатите продължават, инициативата подчертава напрежението между опазването на културното наследство и иновациите в туризма. Независимо от изхода, събитията около Колизеума доказват, че интересът към древната арена остава жив и динамичен.

Горещи

Коментирай