Нова тенденция завладя туристите, ДОКЛАДИ показват кои са новите топ дестинации

United Airlines обяви, че догодина ще разшири международните си услуги до Сенегал, Гренландия и Монголия

https://pochivka.blitz.bg/pateshestviya/nova-tendenciya-zavladya-turistite-dokladi-pokazvat-koi-sa-novite-top-destinacii Pochivka.blitz.bg
Нова тенденция завладя туристите, ДОКЛАДИ показват кои са новите топ дестинации

Източник: Shutterstock

Най-силната тенденция в туризма през 2022 г. беше „пътувай много, харчи много“, а хората с нетърпение резервираха билетите си за утвърдени дестинации като Рим, Лондон, Париж и Бали – когато ставаше въпрос за екзотика.

Две нови проучвания обаче ясно показват, че сега пътуващите са в съвсем различно състояние на духа.

Според докладите на Expedia и Booking, туристите се отказват от посещения до световни горещи точки в полза на по-спокойни пътувания до места, които са по-малко известни – и далеч по-малко претъпкани, пише CNBC.

Според доклада Unpack'25 на Expedia, в който са анкетирани 25 000 респонденти от 19 държави, около 63% са заявили, че при следващото си пътуване вероятно ще посетят дестинация, която не е в центъра на вниманието.

Търсенето на полети от Expedia от 1 септември 2023 г. до 31 август 2024 г. показва нарастващ интерес към:

• Реймс, Франция

• Бреша, Италия

• Козумел, Мексико

• Санта Барбара, Калифорния

• Уайкато, Нова Зеландия

• Жирона, Испания

• Фукуока, Япония

• Абу Даби, Обединени арабски емирства

• Краби, Тайланд

• Канмор, Канада

„Много дестинации вече стават доста пренаселени,“ казва Джеймс Маршал, вицепрезидент на глобалните авиокомпании в Expedia.

„Голяма част от пътуващите искат нещо различно. Искат да се отдалечат и да намерят равностойни дестинации, които все още не са открити от толкова много хора.“

Голям удар за любимото Бали! На туристите ще им призлее

Този месец United Airlines обяви, че догодина ще разшири международните си услуги до Сенегал, Гренландия и Монголия в опит да привлече интереса на туристите към следващата топ дестинация. Патрик Куейл, старши вицепрезидент на United за планиране на глобалната мрежа, заяви пред репортери, че опитните туристи вече са били в Париж, Рим и Мадрид многократно.

„Те търсят нещо различно“, отбелязва експертът.

По-евтино и по-спокойно

Но има и други причини, поради които туристите се стремят към неизследвани територии, твърди главният търговски директор на Expedia Group Грег Шулце. Тези дестинации обикновено са по-евтини и по-спокойни, допълва той пред CNBC.

„Цената на пътуването се е увеличила след пандемията. По-неизвестните дестинации често са по-икономични и така туристите могат да получат превъзходно преживяване за по-малко пари“.

По-малко известните места задоволяват и нарастващия интерес на пътуващите към „автентични“ преживявания.

Маршал допълва, че инфлуенсърите в туризма също стимулират интереса към нови места.

„Много често хората, които определят тенденциите, са тези, които правят проучвания и намират алтернативи“, казва той и допълва „Социалните медии усилват това влиение много.“

Внимание! Нова измама с багажа по летищата, искат ни пари за...

Автентичен туризъм

В доклад за тенденциите, публикуван от Booking, се стига до заключението, че туристите споделят желанието си да изследват по-малко посещавани места.

„Ще се увеличи желанието за автентични, нестандартни преживявания“, пишат авторите във въведението на доклада „Прогнози за пътуванията през 2025 г.“.

Според проучването, проведено сред над 27 700 респонденти от 33 държави, около 67% от възрастните туристи искат да посетят непренаселени дестинации.

В отделен доклад на компанията се изброяват 10 дестинации с ръст на интереса на годишна база:

• Саня, Китай

• Триест, Италия

• Жоао Песоа, Бразилия

• Тромсо, Норвегия

• Вилемстад, Кюрасао

• Тигнес, Франция

• Сан Педро де Атакама, Чили

• Наха, Окинава, Япония

• Виляоса, Испания

• Хюстън, САЩ

Радостта от пропускането

Expedia обяви 2022 г. за годината на „най-великите от всички пътувания“. Но нагласите се променят, като днес все повече хора възприемат JOMO, или „радостта от пропускането“.

Спад на туристите в Турция: Ресторанти пустеят, пускат отстъпки, за да се пълнят

Маршал заяви, че 62% от анкетираните пътници казват, че „JOMO пътуванията“ намаляват стреса и тревожността, а почти половината казват, че им позволяват да се свържат по-добре с любимите си хора.

Нараства интересът към наеми на ваканционни жилища в близост до плажове, езера и в планините. Освен това почиващите посочват, че искат удобства като басейни, градини, „веранди с гледка“, което показва, че планират да прекарват повече време там.

„Отивате с приятелите, със семейството си, далеч от тълпите, далеч от натовареността. И сте много щастливи, че пропускате всичко останало.“, допълва Маршал.

Горещи

Коментирай