Членовете на екипажа могат да откажат да обслужват пътници по време на полет, докато са "в мъртва позиция", според бившата стюардеса.
Макар и неизвестен на повечето пътници, терминът в индустрията е нещо, което повечето служители на полети правят по време на кариерата си.
Според Бети Тиски, която е писала за преживяванията си като стюардеса в мемоарите си „Бети в небето с куфар“, този термин означава, че те официално са извън служба.
В Майорка откриват хотел само за жени
Това е дори да са все още в униформа.Бети обяснява как членовете на екипажа често са на самолета, ако летят до дома си или до друго летище за друг полет. Тя пише: „Често сме все още в униформите си, но не сме на служба.
"Ако видите стюардеса да чете списание и да пие питие или да дреме, тя не е мързелива - тя просто е "в мъртва позиция".
Патрик Смит, автор на Cockpit Confidential и уебсайта Ask the Pilot, предположи, че стюардесата трябва да продължи да бъде дежурна.
Той обяснява, че това „не е същото като пътуване до работа или лично пътуване“.
Вместо това те все още са на „дежурство“ и просто „се пренасочват“.
36 държави на 6 континента за 13 месеца – уникалното пътуване на български адвокат по света
Това означава, че макар те да не са задължени да асистират на пътниците и да ги обслужват, те все пак ще бъдат задължени да помагат при извънредна ситуация на борда.
Ако стюардесата е "в мъртва позиция", за да работи по друг полет, това може да доведе до това пътниците да се свалят от самолета, за да направят място за тях.
Инцидент през 2017 г. по време на полет на United Airlines стана вирусен, след като видеото на пътника Дейвид Дао показа, че той бил насилствено свален от полета, за да направи място за четирима от екипажа.
Най-мистичната и загадъчна гора в света - родното място ма джуджета, хобити и зловещи твари
Други известни ситуации, свързани с "мъртва позиция", са за конспиратора Франк Абагнале, който се представял за пилот и пътува така в най-малко 26 страни, което вдъхновява филма от 2002 г. "Хвани ме, ако можеш"./pochivka.blitz.bg.