Транссибирската железница е най-дългата железопътна линия в света. Със своите 9288 км тя свързва руската столица Москва с руския Далечен изток.
Построената преди повече от век железопътна мрежа се използва изключително активно за превоз на стоки от Китай към Западна Европа. Предлагат се, обаче, и туристически пътувания, които се превръщат в уникални преживявания – от тези, които няма как да забрави цял живот.
Такова приключение, придружено с луксозни екстри, можете да си осигурите, ако се качите на Транссибирския експрес „Златен орел“.
Една от офертите за първокласно изживяване е на „Нешънъл Джеографик“. Тя звучи изключително примамливо:
Вижте най-дълбоката метростанция в света и колко време отнема слизането в нея
„Тръгнете на епично пътуване с влак през една отрета от света, от Владивосток до сърцето на Москва с легендарната Транссибирска железница. От монголските степи до далечните брегове на езерото Байкал и покритата със сняг планина Урал, проследете историята на царете, изгнаниците и монглите в нашия удобен луксозен влак “Golden Eagle Trans-Siberian Express”.
В програмата е включено гостуване и домашно приготвена вечеря от семейство в Иркутск, разговор с руски космонавт и посещение на традиционна монголска юрта.
Как всъщност изглежда това епично 16-дневно пътуване разказва фотокоординаторът на „Нешънъл Джеографик“ Даниел Ейми.
„Вали проливен дъжд, когато се качваме на влака във Владивосток – важен пристанищен град в Руския Далечен Изток, който се намира на 9 часа път с кораб до Северна Корея.
Страховито: Шофьор влезе през стената в багажния терминал на летище ВИДЕО
Влакът е боядисан в сиво и синьо, а емблемата на „Златния орел“ е изобразена на всеки вагон със златни букви.
Маршрутът преминава през монголските степи и покритата със сняг планина Урал, минава покрай дървени къщи в Сибир и стига до импозантната архитектура на Москва“.
Туристическата група, съставена от чужденци, има за водач руснак историк.
„Около 50 души обслужват влак – от стюарди във вагоните, сервитьори, бармани до машинисти, готвачи, главни готвачи, пекари и дори музиканти, свирещи на арфа и пиано.
Докато влакът ускорява, прозорците, покрити с бежови пердета, стават тъмни, а лъскави огледала отразяват светлината вътре във вагоните, всеки от които е мебелиран в старинен стил и с червени пътеки“, продължава Ейми“.
„По време на пътуването от 12 дни и 13 нощи, прекосяваме 51 селища и две граници. Спираме в две от тях, включително столицата на Монголия Улан Батор, където посещаваме най-голямата статуя на конник в света.
Минаваме през туристическата част на националния парк и се наслаждаваме на съвършените зелени степи и скални формации.
За три пъни дни прекосяваме най-отдалечените руски земи и не спираме да слезем от влака дори веднъж. Сменяме 7 часови зони.
Посещаваме десерки музеи, повечето от които са за естествена история. На една от спирките две двойки скочиха в ледените води на най-голямото сладководно езеро в света – Байкал.
Смълчани зелени гори минават бързо покрай прозорците на влака.
Нов уникален влак без релси създадоха в Китай
Слънцето грее ярко, когато напускаме влака в Москва – 16 дни и над 9000 км след старта на това епично транссибирско пътешествие“, завършва авторът.