Нискотарифната авиокомпания Ryanair беше обвинена в това, че забранява на пътници, които по време на пандемията са възстановили от превозвача средства по кредитните си карти (т.н. чарджбек) заради пропуснати полети, да летят тази година, докато не върнат средствата.
Разследване на MoneySavingExpert (MSE) установява, че туристите, които са възстановили средства от доставчиците на кредитните си карти, са се сблъсквали с изискване да върнат до 600 паунда (706 евро), ако искат да се качат на борда на самолет на Ryanair.
По време на локдауните Ryanair продължи да обслужва много от маршрутите си, въпреки че повечето туристи на практика нямаха право да летят заради наложените мерки.Авиокомпанията отказа да възстанови средства на засегнати пътници, което накара много от тях да потърсят възстановяване на средствата от операторите на кредитните им карти и по-конкретно American Express.
Таен тунел в Бъкингамския дворец води до най-лъскавия коктейл бар в Лондон СНИМКИ
Трима от тези пътници, които си правят нови резервации за полети на Ryanair, били информира, че могат да летят с компанията отново, само ако върнат сумата, която са си възстановили. Един от пътници е получил този ултиматум само няколко часа преди полета си, пише The Guardian.
Според MSE най-малко в два случая отделът за борба с измами към Ryanair е изискал връщане на възстановени суми в размер на между 400 и 630 паунда. От MSE твърдят, че в потребителски форум и в социалните медии са се запознали с десетки подобни случаи.
От Ryanair защитиха своята позиция, заявявайки че винаги са били “авиокомпания, която не възстановява средства”, когато редовни полети са осъществявани, и че условията за ползването на услугата й позволяват да заеме такава позиция.
Кое е най-подходящото време да покорите Малдивите
През май миналата година MSE информира, че служители на Ryanair са заплашвали да поставят в черен списък пътници, които са използвали възстановяване на средства по кредитните си карти - нещо, което компанията тогава отрече.
“Полетите на Ryanair, които се изпълняват по разписание, не подлежат на връщане на средства и това е ясно описано в условията, с които пътниците се съгласяват при резервация”, е заявил говорител на компанията.