Кои каюти на круизен кораб никога не трябва да се избират, без значение как може да бъдете убеждавани
Изборът на перфектната каюта на круизен кораб е много личен въпрос. Някой иска на по-висока палуба, за да „види всичко“, а някой, напротив, избира долните етажи, защото има по-малко движение.
Някой се чувства удобно в близост до спа център или детски клуб и около половината от нас дори не си правят труда да изберат място на круиза.
На всеки кораб обаче има места и дори цели отделения, които е най-добре да се избягват по различни причини.
Уникални СНИМКИ разкриват как изглеждат отвътре хотелите в Севера Корея
Каюти до асансьорите
Районите около асансьорите и стълбите на круизните кораби са най-шумни. Всъщност същото като в обикновените хотели. Никой всъщност не знае точно защо хората имат навика да говорят високо, докато чакат асансьор. Добавете към това характерния "ding-ding", сигнализиращ за пристигането на асансьора на вашия етаж.
Каюти над нощни клубове
Честно казано, спането в каюта над нощен клуб, пиано бар, музикална зала или театър е почти невъзможно. Ситуацията на етажа отдолу е малко по-добра. Препоръчваме да разгледате оформлението на кораба предварително и да изберете опция встрани от вечерните забавления. За всеки случай.
Също така трябва да стоите далеч от денонощните барове с шведска маса.
Каюти над казиното
Тук проблемът не е само в шума, но и в тютюневия дим.
На много лайнери именно казиното е единственото място, където официално е разрешено пушенето и всички пушачи наистина се събират там всяка вечер.
В този случай вентилационните системи изобщо не участват - димът прониква в съседните кабини по стълбите.
Каюти под палубата с басейн
Тук "движение" се извършва от сутрин до вечер.
Сутрин членовете на екипа влачат и нивелират шезлонгите, през деня децата буквално ти пробиват главите, вечер танцуват боси танци.
Усещането е почти същото като в панелна жилищна сграда с неспокойни съседи на горния етаж.
Подобна е картината в каютите под баскетболни игрища, писти за бягане и други спортни съоръжения на палубата.
Каюти в близост до котвата
На схемата на кораба не винаги е ясно къде се намира котвата. Но е съвсем ясно кое е по-близо до носа. Не всички кораби имат каюти в близост до котвата, но тук е по-добре да се играе на сигурно. Звуците на разсъмване, сравними с бученето на преминаващ товарен влак, едва ли ще насърчат здравословния сън.
Ситуацията е най-критична, когато корабът хвърли котва в морето и екипажът прехвърля пътниците на малки лодки, за да ги достави до брега.
Всички каюти в носа на кораба
На носа всички големи вълни ще бъдат твои. Предната част на кораба се люлее много повече от центъра и задните отделения - това се дължи на дизайна. Точката на равновесие на плавателния съд се измества леко назад от центъра и корпусът тук се люлее по вълните нагоре и надолу най-малко от всички.
Общото правило е, че колкото по-малък е корабът, толкова по-силно е вълнението.
Защо Германия е най-странната страна в света, дори за самите германци
Каюти с илюминатор, но без изглед
Някои каюти на кораби имат пълноценен прозорец. В действителност обаче гледката е частично или дори напълно затъмнена от спасителна лодка или други механизми, например лебедка или някакъв стоманен надвес.
Между другото, понякога каютите с балкони имат подобни недостатъци.
Каютите със затворен изглед обикновено се продават на по-ниска цена от тези с пълен изглед.
Свързани каюти
Круизните кораби са специално проектирани така, че да има вътрешна врата между някои съседни каюти. Това е много подходящо за семейства, които резервират няколко каюти.
Но такива каюти имат недостатък. Те се продават на обикновени пътници и тогава ще чуете много повече, отколкото бихте искали на круиз. Уви, тези каюти са много зле звукоизолирани.