logo

Грешките, които да не правим в ресторант по време на пътуване

Грешките, които да не правим в ресторант по време на пътуване

Познаването на етикета ще ви спаси от доста неприятности в повечето страни

Вечерята в ресторанта, разбира се, не е вечеря с кралица Елизабет, когато присъстващите трябва да завършат яденето в същия момент с домакинята на Бъкингамския дворец, пише блогърката Татяна Торская.

Във всеки ресторант обаче има неписан набор от правила, на които сервитьорите се подчиняват. И се подразбира, че те са известни и на клиента.

Познаването на правилата на етикета при посещение на заведения за обществено хранене ще ви спести от неразбиране от страна на персонала и ненужни притеснения, особено, когато сте в друга страна. И това ще ви предпази да допуснете грешка, за която често се налага да плащате с пари или репутация.

Какво е това стая ROH и какво ви заплашва, ако ви настанят там?

Ето шестте основни грешки, които не трябва да правите в повечето страни.


1. Да игнорирате правилата за нож и вилица

Местоположението на ножа и вилицата върху чинията дава много информация на сервитьора. Приборите, поставени от двете страни на чинията, показват, че посетителят си е направил почивка, но е на път да приключи с яденето на ястието. Ако вилицата и ножът са положени напречно, тогава това с ястие е приключено и очаквате следващото.

Ресторантският етикет предвижда седем позиции на приборите и чинията. Ако случайно поставите вилицата и ножа в някое от тези положения, чинията може да бъде отнета, докато сте далеч в тоалетната. Или сервитьорът ще прецени, че не сте харесали ястието или услугата. Интересувайте се от правилата на подреждането на приборите, това ще ви позволи да общувате със служители на заведението дори и без думи.


2. Да помагате на сервитьора

След като изядете ястието, оставете приборите и чинията пред себе си. Няма нужда да събирате няколко чинии на купчина, да ги поставяте на ъгъла на масата или да се опитвате да помогнете на сервитьора да отнесе съдовете по друг начин.

По правило сервитьорите не носят чиниите на купчини, тъй като това увеличава риска от счупване или повреди. Всеки служител на ресторанта работи по собствен план, изработен до най-малкия детайл. И опитвайки се да „помогне“ на сервитьора, клиентът само усложнява работата му.


3. Да искате ястие, което не е в менюто

В кухнята на всеки ресторант винаги има много пресни продукти, от които можете да се сготви всичко. Но да ви сготвят ястие, което не е предвидено в менюто, е малко вероятно.

Факт е, че цената на всяко ястие се изчислява в съответствие със списъка на използваните съставки. Рецептата е проверена и спазена до грам, така че дори при липса на шеф готвач в кухнята, всеки от готвачите ще може да сготви ястието, според технологичната карта.

Местата, които всеки трябва да види, преди да умре

Ако клиентът поиска нещо, което не е в менюто, няма карта, няма технология за готвене, няма цена. Не поставяйте служителите на ресторанта в неудобно положение. Може и да ви направят, каквото поискате. Но вероятно няма да останете доволни от вкуса или цената.


4. Да започнете да се храните преди другите

Сервитьорът има право да носи ястията в различно време, ако на масата има двама души. Ако има повече хора, правилата изискват едновременно да се сервират ястията. Но се случва времето за готвене да е много различно, поради което на една компания може да носят поръчките постепенно.

В този случай посетителите трябва да изчакат, докато на последния от тях донесат ястието. Неприлично е да започвате хранене, докато чиниите не са пред всички.


5. Да оставите храна на масата и после да съжалявате

Ако нещо поръчано е недоядено, няма нужда да го оставяте на масата. Всяко заведение осигурява услугата храна за вкъщи. Затова в кухнята има пластмасови контейнери или фирмени торбички.

Смята се, че ако поне едно парче е било отхапано или отрязано от продукта, неприлично е да искате „да го вземете с вас“. Всъщност ресторантите имат нормално отношение към подобни искания. Всичко зависи от желанието на клиента: ако искате да вземете това, което не сте приключили, кажете на келнера за това. И няма проблем.


6. Да пишете гневни отзиви в Интернет, ако не сте доволни от нещо

Всяко заведение се грижи за своята репутация. И ако клиентът не е доволен от нещо, обикновено решава проблема точно там, на място.

Недостатъчно добре приготвеното ястие може да бъде заменено с друго, а готвачът със сигурност ще се извини на посетителя. Недоволството на клиентите може да се компенсира с отстъпка в сметката. Но разпръскването на емоции по страниците на форумите е безсмислено. Така не можете да решите проблема, а получавате само ненужни преживявания.

Харесайте pochivka.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

Коментирай