Тайните помещения в самолетите, където ви е забранено да влизате

Крайният резултат напомня на японските капсулни хотели - без прозорци, тясно, но безопасно

https://pochivka.blitz.bg/narachnik/tainite-pomeshheniya-v-samoletite-kdeto-vi-e-zabraneno-da-vlizate Pochivka.blitz.bg
Тайните помещения в самолетите, където ви е забранено да влизате

В големите пътнически самолети има някои тайни места, където пилотите и салонният екипаж могат да си почиват по време на дълъг полет. Пътниците не могат да влизат в тях при никакви обстоятелства и те са скрити от техните погледи.

Наричат се отделения за почивка на екипажа и местоположението им в различните самолети е различно.

В по-новите самолети като Boeing 787 и Airbus A350 те се намират над основния салон, в горната част на фюзелажа. Но в по-старите самолети те могат да бъдат в товарното отделение или просто в главния салон, съобщава Си Ен Ен.

Ако седите до много дебел пътник в самолета, незабавно направете това

(Снимка: Aleksi Kousmanen /Finnair)

Тези отделения винаги са по две – едно за пилотите, което обикновено е над пилотската кабина, и често се състои от две легла и седалка с падаща облегалка, и друго за салонния екипаж, което обикновено има шест или повече легла и се намира над задния коридор – участъкът в задната част на самолета, където се приготвят и съхраняват храните и напитките.

Като капсулен хотел

Авиокомпаниите имат думата за разположението на зоните за отдих на екипажа, когато купуват самолет, но основните параметри са зададени от регулатори като Федералната авиационна администрация на САЩ. Например поставя задължително условие, че зоните за екипажа трябва да бъдат „на място, където натрапчив шум, миризми и вибрации имат минимално отражение върху съня“ и че те трябва да бъдат с контролирана температура и служителите да могат да регулират осветлението.

(Снимка: Boeing)

Леглата („или други повърхности, където е възможна поза за спане“) трябва да бъдат 198 на 76 см и да имат минимум един кубически метър пространство около тях. Трябва да има и комунална зона за преобличане, влизане и излизане с поне 2 кубически метра пространство.

Крайният резултат напомня на японските капсулни хотели – пространство за спане, което е без прозорци, тясно, но уютно, с контакти и светлина, както и задължителното оборудване за безопасност – кислородни маски, колани и вътрешна връзка.

„Там има матраци с пълнеж, въздушна вентилация за циркулация на въздуха и регулация на температурата, за да може да ви е по-топло или по-хладно. Осигурени са ни чаршафи, обикновено като тези в бизнес класата на международните полети“, разказва стюардесата Сюзан Кар. По думите ѝ, тези помещения в някои отношения са по-добри от бизнес и дори първа класа, но в други - не.

Скрити от погледа

Зоните за почивка на екипажа са проектирани така, че да не привличат вниманието на пътниците, независимо къде се намират. „Един пътник, преминаващ покрай такава зона, сигурно ще си помисли, че е килер“, казва Кар.

„Няма да обяснявам подробно как влизаме вътре – обезопасено е, това ще кажа. Понякога се случва да влизат хора, които мислят, че е вратата за тоалетната и се опитват да я отворят, но ние просто им показваме пътя към истинската баня“, добавя тя.

Зад вратата обикновено има малка площадка и стълба, водеща нагоре – поне при новите самолети. „Леглата са открити от едната страна или от края, така че да можеш да пропълзиш на тях. Понякога на шега ги наричам „катакомби“, споделя стюардесата.

На един малко по-стар самолет - Airbus A330, отделението за почивка на екипажа може да се намира в товарното помещение, затова сълбата води надолу. А на още по-старите самолети като Boeing 767 зоните за почивка са в главния салон и представляват просто седалки с падащи облегалки и завеси около тях.

(Снимка: Philippe Masclet/master films/Airbus)

Ред

Членовете на салонния екипаж на дългите полети обикновено прекарват поне 10% от времето за полета в зоните за почивка.

„Средно бих казала, че това означава около час и половина на дълъг полет. Тъй като нямаме отделни места в самолета за обедна почивка или кафе, този период на почивка е от изключителна полза за нас“, казва стюардесата Каролина Аман.

„Това е времето от полета, когато не отговаряме на повикванията на пътниците или не вършим нищо друго, а само си почиваме и даваме почивка на краката и ума си. Целта на тази почивка е да се осигури наблюдателност и готовност по време на целия полет, така че ако нещо неочаквано се случи, да сме готови да действаме“, добавя тя.

Не всеки, обаче, спи по един път в леглото.

Зоните за почивка са затворени при маневри на земята, излитане и кацане и се ползват според смените и под надзора на мениджъра на салона. Този човек обикновено ползва специално легло, което е близо до изхода и има достъп до интеркома, за да си общува с пилота и другите членове на екипажа.

Екстри за пилоти

(Снимка: Boeing)

Зоната за почивка на пилотите, която е отделно от тази за стюардите, е близо до пилотската кабина. В зависимост от продължителността на полета на борда може да има до четирима пилоти, но двама винаги трябва да бъдат в кабината. Затова в мястото за почивка има само две легла (или дори само едно в по-старите самолети). Понякога там има седалки с екстри за забавления, каквито стюардите нямат.

С изключение на това двете помещения са доста подобни.

Еърбъс показа нов уникален самолет, сменя правилата на играта

Следващия път, когато сте на дълъг полет, може да се оглеждате за невзрачна врата в предната или задната част на самолета. Ако видите пилот или стюардеса да изчезва там, може да сте открили зона за почивка.

Но имайте предвид, че членовете на екипажа едва ли с радост ще ви разведат наоколо, тъй като достъпът на пътниците в зоните за почивка е забранен. „Малко е като „Дисни“ – държим магията под ключ“, казва Кар.

„Не е задължително да искате да знаете, че стюардесите си притварят за малко очите, но в същото време ще ви е добре да се появим след кратка дрямка свежи като краставички“, казва стюардесата.

Харесайте pochivka.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

Горещи

Коментирай
1 Коментара
Кадир
преди 2 години

По мое време му казвахме шибалник

Откажи