Както се казва, пътят към ада е постлан с добри намерения. И все пак вероятно с изненада ще научите, че най-големият проблем на един сервитьор в ресторант е клиент с добри намерения.
„Обичаме всичките си гости, особено тези, които си нарушават комфорта, за да бъдат мили и от помощ. Но има разлика между гост, който бързо попива разлятото от детето си, и този, който взема чаша мартини от пълен поднос. Понякога милият и помагащ клиент може да бъде кошмарът на сервитьора“, казва Сюзан Пери, съсобственик на верига ресторанти в Тампа, САЩ, пред “Food&Wine”.
Хитрите номерца, с които ни цакат всички ресторанти
Затова бъдете така любезни да не правите тези мили, но дразнещи неща със сервитьорите си.
1. Да вземете нещо от подноса им
Може би не можете да чакате да си получите чашата с Мерло и като я видите да искри на подноса на сервитьора, се пресягате към нея. От ваша гледна точка вземането на чашата облекчава товара на сервитьора. Но това всъщност не помага на никого.
„Мислите си, че помагате като посегнете към първото мартини или чаша бира, но шансовете да ви се наложи на вас или на сервитьора да си вземе душ след това са големи. Затова като правило, моля, не го правете“, призовава Пери.
2. Да си разтребвате масата
Приключили сте с яденето и защо празните неизползвани прибори да стоят пред вас, когато можете да натрупате на купчина чиниите, купичките и приборите? Хубаво е, че сте се сетили. „Но да връчите на сервитьора купчина чинии, покрити с храна и прибори, които не са балансирани, и да пльоснете топчета салфетки отгоре, е малко обидно и по-мръсно, отколкото трябва да бъде. Има си начин за събиране на чиниите. Затова оставете професионалистите да се оправят“, посочва Пери.
Перфектно за лятото: Чудна рецепта за тиквички с бира
3. Давате пари за собствената си сметка без да се интересувате дали останалите са готови
Вероятно вече знаете, че сервитьорите не обичате многобройните сметки. Така че когато вашият сервитьор дойде на масата ви, където има четири банкноти за компанията ви от осем души, вие вадите кредитната си карта. Едно нещо по-малко, за което сервитьорът да се притеснява, нали? Грешите.
„Когато сервитьорът остави няколко сметки и всеки гост даде своята кредитна карта преди всички останали дори да са погледнали сметките си, това не помага. Всъщност това забавя процеса на плащане за цялата маса“, разкрива Пери. Тя препоръчва вместо това, „освен ако жена ви не ражда“, просто да изчакате докато останалите от компанията са готови с техните сметки.
4. Да си напълните сами чашата
Сервитьорът ви изглежда зает, така че вместо да го притеснявате с това да ви напълни отново чашата с вода, вие се вдигате до бара и сами си наливате от диспенсера. Всичко това е много хубаво докато мениджърът не ви забележи и не попилее сервитьора, че не си върши работата. „Вашият сервитьор може да е на друга маса или в кухнята, откъде да взема храната ви, но като се самообслужвате карате всички останали да изглеждат зле. Ако ви облужват лошо, поискайте да говорите с мениджъра. Но самообслужването не е в услуга на никого“, казва Пери.
5. Опитвате се да накарате сервитьора да прекара няколко забавни минути с малкото ви дете
Това е най-скъпата за туристите европейска държава
Детето ви е прелестно, затова защо и сервитьорът да не му се порадва, излизайки за малко от препускането във времето за вечеря за няколко минути с малкия чаровник? Все пак да го слуша как пее песента за азбуката със сигурност е много по-приятно от вземането на поръчката от сърдиткото на съседната маса. Но колкото и мило да е детето ви в момента, настроението му може да се промени за секунда, оставяйки бедния сервитьор да сервира чиния с храна пред крещящо дете.
По тази причина Пери препоръчва да държите детето си колкото е възможно по-далеч от сервитьорите. „Разбираме, че малкият човек може да е развълнуван или преуморен. Постарайте се максимално да се погрижите за неговото настроение без да събори сервитьора. О, и да оставите детето си да развързва престилката на сервитьора е абсолютно непозволено“, заявява тя.