Защо самолетите не летят в голяма жега и полетът ви може да пропадне

При най-лошия сценарий пътниците могат сериозно да се обезводнят или да получат оплаквания от прегряване

https://pochivka.blitz.bg/narachnik/zashho-samoletite-ne-letyat-v-golyama-zega-i-polett-vi-moze-da-propadne Pochivka.blitz.bg
Защо самолетите не летят в голяма жега и полетът ви може да пропадне

В това променливо и хладно време лятната жега звучи като нещо, което чакаме да дойде с нетърпение. Особено ако искаме най-накрая да отидем на почивка.

Но горещината може да се окаже голям проблем, ако планирате да пътувате със самолет.

Опитен пилот разкрива защо горещото време може да доведе до отмяна на полети.

Ще се шокирате кое е най-мръсното място на летището – не е тоалетната

Всички самолети имат нужда от „повдигане“, за да могат да летят – когато самолетът използва атмосферното налягане, за да остане във въздуха, пазейки баланс между силата на гравитацията, придърпването на задната част и силата на избутване, която тласка самолета напред.

Но ако плътността на въздуха стане твърде малка по време на екстремна жега, излитането и кацането на самолета става много трудно. Това означава, че температурата на мястото, откъдето тръгвате, и там, където пристигате, определя дали самолетът ви ще лети или ще бъде спрян.

„Има определена максимална температура. Ако температурата е по-висока, самолетът не може да тръгне“, казва капитан Джон Кокс пред “USA Today”.

„При много висока температура количеството товар, което един самолет може да носи, е ограничено. Понякога се налага освобождаване от товар и пътници, тъй като горещият въздух не е толкова плътен и намалява нужното „повдигане“, добавя той.

Самолетите могат да летят при температури около 43 градуса по Целзий.

През 2017 г. над 40 полета бяха отменени във Финикс, Аризона, след като живакът удари 48 градуса.

Освен това трябва да се вземе предвид влиянието на екстремната жега върху сложната техника в самолета. При високи температури климатичната система на борда може да се повреди и пътуването да стане много неприятно за пътниците.

При най-лошия сценарий пътниците могат сериозно да се обезводнят или да получат оплаквания от прегряване.

Туристка тръгна на мечтаната почивка в Бали, но един дребен проблем с паспорта я съсипа

Пилотите трябва постоянно да следят двигателя на самолета и неговата температура. Излитането е моментът, когато двигателите се нагорещяват най-много и работят при максимален капацитет, за да се получи изтласкване и самолетът да излети във въздуха. Когато е много топло, а въздухът е с недостатъчна плътност, двигателите трябва да работят още по-усилено и има риск от прегряване.

Пилотите полагат големи усилия да следят температурата на двигателите като изчисляват вътрешната и външната температура и коригират натоварването на машините. Това, обаче, може да повлияе на скоростта и функционалността на двигателя.

Харесайте pochivka.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

Горещи

Коментирай
2 Коментара
Също и
преди 2 години

И червилото на стюардесите от топлото се разтапя.

Откажи
АН-2
преди 2 години

Глупости под шипковия храст!

Откажи