Ситуацията е позната на всеки, който е летял: Самолетът е кацнал и е приключил движението си по пътеката за рулиране, но пътниците трябва да изчакат в летателната машина. Вратите се отварят едва след 10-15 минути, понякога и по-късно. Какво се случва през това време?
След кацане е необходимо да се извършат редица работи за подготовка за слизане на пътниците и те започват едва след пълно спиране на двигателя.
Работниците проверяват самолета за външни повреди, поставят 16-килограмови блокове под колесника и конуси под върховете на крилата, за да улеснят водачите на наземни превозни средства да се движат около самолета.
4 правила, които ще ви помогнат да оцелеете в самолетна катастрофа
Ако полетът е международен, служителите по сигурността трябва да се приближат до самолета, включително граничната охрана. Когато всичко е сглобено, стълбата се регулира. На по-малките летища всичко това се прави от един и същ човек, така че отнема повече време.
Има два вида проходи: Самоходни и телескопични стълби
Първите са на колела, карат ги до самолета, пътниците слизат, качват се на автобус и отиват на терминала. Те веднага стигат до терминала чрез телескопичния мост. Това е по-удобно, но инсталирането му отнема повече време. С помощта на дистанционно управление специалистът направлява конструкцията, като ръчно изравнява височината, така че преходът от салона към прохода да е плавен. Внезапните движения в този процес са неприемливи - съществува риск от повреда на стълбата или самолета, така че всичко се случва бавно и внимателно.
Ако седите до много дебел пътник в самолета, незабавно направете това
Когато всички тези дейности са завършени, можете да отворите вратата. За международни полети това е разрешено само в присъствието на гранична охрана. Екипажът обменя необходимата информация и документи със служители на летището: понякога е необходимо да се прехвърли поща, да се изясни какъв вид поддръжка изисква самолетът, докато е паркиран. Едва след приключване на преговорите пътниците се освобождават.
Други причини
Ако самолетът е спрял да се движи, това не означава, че няма да започне да се движи отново, така че трябва да останете на място, докато знакът „затегнете коланите“ е включен. Той се изключва от капитана на екипажа, когато самолетът вече е на ръчна спирачка.
Ако сте регистрирали багажа си, няма нужда да бързате - разтоварването му отнема доста време и ще трябва да чакате нещата си на лентата за багаж.