Ако планирате почивка в чужбина и кола под наем на място, знайте, че това лято автомобилът ще ви струва с близо 60 процента повече. COVID пандемията принуди компании за коли под наем да редуцират част от автопарковете си, а повишеното търсене след здравната криза увеличи драстично и цените на предлаганите автомобили.
Наред с всичко останало, което поскъпна драстично, колите под наем не правят изключение. Един от примерите е Лазурният бряг. Преди COVID пандемията, седмичният наем на автомобил е струвал средно 400 евро, а това лято необходимото удоволствие вече струва около 600 евро – разбира се зависи от модела на автомобила и периода, в който го наемаме.
Независимо дали избираме Франция, Испания, Португалия, Хърватия или Турция за кола под наем това лято трябва да заделим около 60 процента повече, в сравнение с предходни години.
Има обаче и алтернативни методи при които можем да наемем кола по евтино, като същевременно това да носи приходи и на нейния собственик и да щади околната среда.
240 милиона! Толкова наброява автомобилният парк на Европа. А колко от тях влизат ежедневно в употреба?
"Само във Франция имаме 40 милиона автомобила, които през 80 процента от времето “спят” в гаражите и паркингите, без да бъдат използвани. В същото време има хора, които нямат коли, защото не могат да си позволят или смятат, че нямат постоянна нужда", споделя Беноа Сино, изпълнителен директор на Ouicar.
Така се появява първата френска платформа за отдаване на автомобили под наем между частни лица – тези, които не ползват често колата си я предлагат на онези, които имат нужда.
"Всеки може да предложи личния си автомобил под наем. Всичко е много лесно. Правите си регистрация, определяте цената и публикувате обявата. От другата страна е клиентът, който за да наеме трябва просто да има валидна шофьорска книжка. Процедурата не отнема повече от минута и половина. Свързвате се със собственика и разменяте ключовете", обяснява още той.
С повече от 3 милиона абонати и по един наем на всеки 2 минути, OUICAR e лесна, бърза и евтина алтернатива на все по-скъпите автомобили под наем. Клиентът спестява между 30 и 50 процента от стандартната цена на рент-а-кар услугата, а за собственика автомобилът се превръща в източник на допълнителен доход.
"Интересното при нас е, че можете буквално да наемете колата на съседа ви, защото мобилното приложение ви показва автомобилите под наем най близо до вас. Тоест, не е необходимо да обиколите целия град за да вземете колата от някоя агенция. Освен това цената при нас няма нищо общо с тази, която традиционната компания за коли под наем ще ви предложи – наемът струва между 3 и 5 пъти по-малко", разкрива Сино.
А лесно ли франзуците преотстъпват личния си автомобил?
"Всъщност връзката с автомобила е много различна в различните страни. Споменавате България, но в Германия колата също олицитворява до голяма степен идентичността на нейния притежател.
Във Франция изобщо не е така. За французина автомобилът е средство за придвижване и нищо повече", заявява той.
Кризата с COVID принуди много компании да продадат значителна част от автопарковете си. Сега, когато търсенето отново се повиши фирмите за коли под наем нямат достатъчно автомобили, а това увеличи многократно цената на предлаганите услуги. В този контест Беноа смята, че бъдещето на автомобилната индустрия поема в съвсем нова посока,
"Това, което забелязваме като тенденция, идваща основно от младите хора, е на отказ от моторизацията. Преди да купят хората се питат многократно - имам ли действително нужда от собствен автомобил? Новите коли са много скъпи, а алтернативни въможности дават бърз и евтин достъп за превоз при нужда. Така е и с обществения транспорт – пример за това е споделеното пътуване", каза още французинът.
5 неща, които никога да не казвате на една рускиня!
А съветът на специалисти е ако планирате ваканция и кола под наем в чужбина да резервирате възможно най-рано. Седмичният наем на кола по френското средиземноморие в момента възлиза на около 500 евро, а резервация направена 2 месеца по късно вече ще ви струва близо 700 евро.