Японските влакове за спане – истински оазиси на спокойствието (СНИМКИ)

https://pochivka.blitz.bg/oferti/yaponskite-vlakove-za-spane-istinski-oazisi-na-spokoystvieto-snimki Pochivka.blitz.bg
Японските влакове за спане – истински оазиси на спокойствието (СНИМКИ)

60-те години на 20-и век са време на изключителен икономически възход за Япония. Промените засягат и железопътния транспорт. Първата модерна високоскоростна железопътна линия започва да работи през 1964 година. Тогава из страната тръгват много специални експресни влакове и отсечки, по които се пътува по цяла нощ.

След като популярността на японските влакове за спане нараства рязко през 70-те години, обаче, разрастващата се мрежа от влакове-стрели, вътрешни авиолинии и евтини нощни автобуси почти заличават този вид транспорт.

Уникално! Вижте небостъргача, чиято основа ще бъде с формата на отпечатъка на емира на Дубай (ВИДЕО)

В момента само два оператора предлагат тази изключително типична японска услуга – „Сънрайз Сето“ и „Сънрайз Изумо“. Те са единствените, които пускат в движение влакове за спане. На път от Токио двата влака се съединяват в една дълга композиция от 14 вагона докато стигнат до Окаяма.

На гара Окаяма влаковете на „Сънрайз Сето“ и „Сънрайз Изумо“ се разделят в две композиции от по 7 вагона. Всеки влак продължава по пътя си и достига до различна крайна дестинация. „Сънрайз Сето“ вози до град Такамацу на остров Шикоки, а „Сънрайз Изумо“ – до град Изумо в префектура Шимане.

На връщане те отново тръгват поотделно и се съединяват в Окаяма, откъдето пътуват заедно до столицата Токио. Дневният влак тръгва от Токио в 10 ч. вечерта и пристига съответно в Такамацу в 7.27 ч., а в Изумо – в 9.58 ч. сутринта на другия ден. Възползвайки се от тази сулуга, пътниците могат да си спестят една нощувка в хотел.

Влаковете на двете линии нямат стандартни седалки. Вместо това вагоните са оборудвани с уединени кабинки и открита зона, наречена „ноби ноби“, където пътниците да легнат направо на застлания с килим под.

В зависимост от вида на купетата пътниците, които имат карта на „Джапан Рейл“, могат да си доплатят допълнително около 153 долара, за да ползват отделните кабини, но в повечето случаи те ползват „ноби ноби“ без да доплащат нищо.

Зоните за общо ползване включват душ, който се използва за 6 минути след закупуването на жетон. Трябва да се има предвид, че жетоните са ограничено количество, така че всеки, който искат да се възползва от душа по време на пътуването, трябва отрано да си купи такъв.

Във влака има още тоалетни, автомати за храна и кафе и салони.

Като оставим настрана „Сънрайз Сето“ и „Сънрайз Изумо“, много японски железопътни компании се опитват да привлекат нови клиенти с луксозни спални услуги. Те обикновено имат 5-звездни салони с истински камини, вагони за хранене и наблюдение с панорамни прозорци от пода до тавана и меню, създадено от готвачи със звезди на „Мишлен“. Пътуването в такъв влак може да ви струва до 10 000 долара.

Това е най-луксозният влак в света, няма такава тузария (СНИМКИ)

Харесайте pochivka.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

Горещи

Коментирай