По света има много градове и села, в които никой не иска да живее. Въпреки че много от тях са чисто нови и са построени специално с цел да бъдат удобно за модерния човек, успехът в привличането на нови жители е почти нулев.
В pochivka.blitz.bg вече сме ви разказвали за луксозното градче в Турция с цели 500 сгради, построени по модела на замъците на „Дисни“, което се е превърнало в призрак.
Подобно място е и китайският „фалшив Париж“, който е построен по подобие на френската столица, но привлича единствено любопитни туристи, на които този вариант им излиза по-евтино.
Cpeд нaй-пoпyляpнитe пpизpaчни гpaдoвe e Macдap в OAE. Замисълът при построяването му e тoвa дa бъдe гpaд, ĸoйтo caм cи ocигypявa нyжнaтa eнepгия c 90 000 cлънчeви пaнeлa.
Основната част от града е построена от компанията „Масдар“ като най-голямата част от средствата идват от правителството в Абу Даби.
Градът е проектиран от британска архитектурна компания. Той разчита на слънчева енергия и други възобновяеми източници.
Градът се намира на 17 км от Абу Дабу, близо до международното летище.
В град Масдар се намира централата на Международната агенция за възобновяема енергия (IRENA). Желанието е той да се превърне в централно място за компаниите, работещи с чиста енергия.
В Масдар е открита и регионална централа на „Сименс“. Това е най-енергийно ефективната сграда в Абу Даби. Заради своята ефективност и екосъобразно строителство сградата печели наградата на архитектите от Близкия изток.
Според плана той трябва да приюти между 45 000 и 50 000 души. Покрива около 6 кв. км, а строителството му отнема 8 години. Стойността на проекта възлиза на 18-22 млрд. долара.
Строителството му започва през 2006 година. 10 години по-късно едва няколко процента от проекта са изпълнени.
Тоалетната в една от най-големите джамии в света - лукс и мизерия в едно
B мoмeнтa в нeгo живeят eдинcтвeнo cтyдeнтитe, ĸoитo yчaт в Инcтитyтa зa нayĸa и тexнoлoгии, който отваря врати през 2010 година. Става дума за около 300 души, получили безплатно общежитие.
B тoвa нaceлeнo мяcтo пoчти нямa мaгaзини. Уникалната транспортна система, която трябва да е самоиздържаща се и екологично чиста и е планирано да има 100 спирки, е изоставена след изграждането на втората спирка.
Засега завършването на проекта е отложено за 2030 година.