Туристите плащат повече за хотелска стая, когато резервират през онлайн агенции. Това сочи проучване на британския потребителски сайт Which?.
От там посочват, че потребителите могат да платят до 12% по-скъпо за резервация и че е по-добре да я направят по телефона, съобщава „Скай Нюз“.
Най-евтиният частен остров на планетата - колкото една хотелска стая
Проучването установило, че в 80% от случаите клиентите могат да получат по-изгодна цена, ако се свържат директно с хотела. Тогава те могат да преговарят за намаляване на цената, както и за включване на определени удобства. Сред тях са по-добра стая, храна и напитки, СПА терапии и др.
Според Which? туристическите агенти обикновено вземат между 15 и 25% комисионна от хотелите, за да ги сложат в сайтовете си, което увеличава цената. Само че клаузата за еднаква цена в договорите с туристическите агенции не позволява на хотелите сами да предлагат по-евтина цена за стаите на собствените си сайтове.
Проучването установило още, че туристическите агенти затрудняват максимално възможността на клиентите да се свържат директно с хотелите, включително и чрез онлайн търсачките.
Преди месеци във Великобритания сайтове за резервации бяха обвинени, че подвеждат потребителите. Тогава анонимен собственик на хотел заяви пред потребителски организации, че агентите са „хулигани“ и че заради тях хотелът му не може да влезе в първите 10 резултата в търсачките в интернет.
Уникалната история на единствения в света хотел, разчекнат между две държави
„Мислиш си, че тези сайтове ще вдигнат резервациите по време на слабия сезон, но това не е тяхната задача – те искат 100% от резервациите. Тези сайтове са хулигани. Трябва да правиш каквото ти казват или те изваждат от бизнеса. Това е рекет за закрила. И накрая клиентът плаща повече“, разкри той.