Първият пилот на Boeing 737 на Tarom Лилиан Гирап разказа за изпитанията и предизвикателствата, свързани с това да си капитан на търговски самолет. Тя обясни и какво точно биха казали членовете на екипажа на пътниците в случай на неизбежен инцидент, пише Mirror.
Шансовете да загинете в самолетна катастрофа са изключително ниски - само 0,000001% от самолетите са се разбили през последните 10 години, но много хора все още изпитват ужас да се качат на борда.
Има ли пилот в самолет със 153 души? Не!
Това отчасти се дължи на широкомащабния характер на самолетните катастрофи в редките случаи, в които се случват, и на начина, по който се отразяват в новините и популярната култура чрез множество филми и телевизионни сериали.
"Минаваме през много обучения при всякакви възможни аварийни ситуации, а също така изучаваме работата на всички системи. Например, когато се повреди хидравликата, има прекъсване на тока или всички двигатели спират.
Нито за секунда не смятаме, че самолетът ще се разбие. Това изобщо не е вариант в нашето съзнание“, обясни Лилиан.
Според нея в условията на форсмажор приоритет е пилотирането и бързото решаване на проблема, а не разговорите. Следователно, в случай на неизбежно падане, най-вероятно никой от пътниците няма да разбере за това и няма да се прибегне към никакво съобщение.
„Казвам това с уважение към пътниците“, добави тя.
Лилиан казва още, че работата на екипажа при извънредни ситуации е да „контролира тълпата“ и да гарантира, че пътниците се намират в максимална безопасност.
8 от 9 тоалетни в самолет се счупиха - какво направи пилотът
"Докато правим това, пилотите също си вършат работата. Веднага щом разберем, че заплахата е отминала и ни предстои планирано кацане, тогава ще направим съобщение", добавя пилотът.