Тя работи 4 години на рецепция и разкри истината за звездите и обслужването в хотела

Служителката дава и няколко хитри съвета, които са от голяма полза по време на престоя

https://pochivka.blitz.bg/narachnik/tya-raboti-4-godini-na-retseptsiya-i-razkri-istinata-za-zvezdite-i-obsluzhvaneto-v-khotela Pochivka.blitz.bg
Тя работи 4 години на рецепция и разкри истината за звездите и обслужването в хотела

Работя на рецепция и голяма част от успеха на нашия хотел зависи от мен. Искам да разкажа на читателите за тайните на работата като рецепционист, както и да дам полезни съвети, които ще ви помогнат да си прекарате по-добре времето в хотела.

Това казва пред Bright Side жена, работеща от 4 години в обикновен неголям хотел. „Нашият хотел не е верига и не е много голям, затова условията са доста добри и екипът не е голям. Но също така отсядането не е скъпо и потенциалът за растеж в кариерата е много малък“, признава тя.

В японски хотел измислиха странен начин да будят гостите си

По думите ѝ, трите най-важни неща в нейната работа са хората, документите и парите.

Тя разкрива още, че това колко звезди има един хотел е много относително нещо.

„Наскоро всички хотели трябваше да минат през класификация. Това се случва така: хотелът плаща на специална организация за оценката, експертите идват да оценят хотела по различни критерий и му дават точки. Колкото повече точкки, толкова повече звезди. Всъщност много неща зависят от компанията, която прави оценката.

Миналата година нашето ръководство въведе някои подобрения за клиентите, надявайки се да получим три звезди, но експертите ни дадоха само две. Сертификатът за категория важи 3 години. След процедурата експертът ни каза, че следващия път можем да получим три звезди.

Знам за хотел, в който някои стаи имат три звезди, а други две. Също така местен хотел, доколкото знаем, покани много скъпа фирма за оценката си и получи четири звезди, въпреки че няма басейн и сауна, което е изискване за 4 и 5-звездни хотели“.

Служителката дава и няколко хитри съвета, които са от голяма полза по време на престоя в хотел:

- преди да резервирате стая, винаги четете отзивите. Ако гостите постоянно се оплакват за някакъв пробле, а служителите постоянно казват „Ще го оправим“, не се надявайте, че проблемът ще бъде оправен преди да пристигнете.

Например нашият хотел няма шумоизолация. Всеки път казваме, че ще оправим това рано или късно, но истината е, че ръководството не е готово да направи това сега.

Ако забележите някакъв недостатък в хотела, където сте отседнали, веднага се обадете на рецепцията. Често ни пишат отзиви като „Нямаше достатъчно кърпи и беше студено“. Не разбираме защо клиентът не ни е казал за това докато е бил още там.

- преди да пристигнете проверете с какво разполага стаята и с какво не, за да не трябва да носите ненужни вещи със себе си. В повечето случаи имаме достатъчно сешоари, ютии, зарядни и много други неща. Но, когато пристигате в 2 и 3-звезден хотел, не се надявайте на чехли, халати и др. подобни.

- моля, помнете, че ви трябва лична карта, за да се настаните. Най-малкото можете да я снимате с телефона си.

- съхраняваме забравени вещи не повече от месец (ако нещо е особено ценно, правим изключение). Гостите често се обаждат и казват: „Бях при вас преди година и оставих колан там. Скоро ще дойда пак, дали все още го пазите?“. За съжаление, не.

Най-малкият апартамент в света се намира в известния напоследък Ухан

- рецепционистите ще направят всичко, което е по силите им, за да ви накарат да се почувствате удобно. Те ще вземат предвид предпочитанията ви за стаите, ще ви дадат отстъпка, ако е възможно, ще ви събудят сутрин, ще ви дадат телефона на най-евтиното такси, най-добрия ресторант, най-интересните забележителности и ще ви помогнат да си резервирате маса. Можете да научите много от един рецепционист, ако сте учтиви.

Харесайте pochivka.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

Горещи

Коментирай