Защо тази държава строи стотици нови летища и то за рекордно кратко време?

Милиарди долари се изливат в писти и терминали

https://pochivka.blitz.bg/narachnik/zashcho-tazi-drzhava-stroi-stotitsi-novi-letishcha-i-to-za-rekordno-kratko-vreme Pochivka.blitz.bg
Защо тази държава строи стотици нови летища и то за рекордно кратко време?

Наскоро ви разказахме за чисто новото летище в Истанбул, което е на път да се превърне в най-голямото в света. Инвестицията в него се равнява на 12 млрд. долара.

Харченето на тази колосална сума беше обосновано с факта, че няма достатъчно капацитет в съществуващите две летища в Истанбул – „Ататюрк“ в европейската част и „Сабиха Гьокчен“ в азиатската част на града.

Какво, обаче, кара една друга държава да започне мащабното строителство не на едно, а на стотици нови летища?

Най-често, когато попада в новини, свързани с въздушния транспорт, тази страна се „прочува“ със скандали между пътници, побоища и безумни опити за отваряне на изходите на самолетите на хиляди метри височина. Освен че скандализират аудиторията, тези новини "пропускат" да разкрият нещо много по-мащабно – започналото амбициозно строителство на стотици нови летища в опита на страната да развие повече въздушния си транспорт, пише Си Ен Ен.

Това не е случайно. Все пак говорим за Китай – страната с най-голямо население в света. Нейните граждани все повече и повече използват въздушния транспорт, а съществуващата инфраструктура е крайно недостатъчна. Милионите пътници пътуват не само през огромната територия на Китай, но все по-често и по целия свят.

Въпреки че страната е на път да измеси САЩ като най-големия пазар на въздушни транспортни услуги, в нея има „глад за авиация“, който по всичко личи, че само ще нараства. За да задоволи тези нужди, правителството даде старт на програма за строителство на летища с невиждан мащаб. Милиарди долари се изливат в писти и терминали, които да включат цялата страна директно в световната транспортна система.

В момента Китай има около 235 летища, но повечето от тях нямат капацитета да посрещнат нарастващия брой пътници и полети. По оценки на правителството, 450 летища ще бъдат необходими в цялата страна до 2035 година. В същата година се очаква през Китай да минава една четвърт от целия световен въздушен пътникопоток.

Въпреки че голяма част от това разширяване се случва в градове и окръзи, за които почти никой извън Китай не е чувал, промяната се забелязва вече и в Пекин, където тече строителството за милиарди долари на международното летище Daxing. В момента там върви последната фаза.

С напредването на 21-и век създаването на транспортни суперхъбове вече не е нещо невиждано. Но проектът в Пекин наистина спира дъха със своята амбициозност. Очаква се летището да заработи през септември тази година. Ще има 4 писти и терминал с размерите на 97 футболни игрища.

Макар планът на Китай да построи над 200 нови летища да изглежда необичаен, изумителното е не толкова мащабът, колкото скоростта, с която това се предвижда да се случи. Бройката все още бледнее пред петте хиляди обществени летища в населените места в САЩ.

Изчислява се, че в Китай по 8 нови летища ще започнат да работят всяка година. Някои са разширени и подобрени, но има опасения, че част от тези, които вече работят, не могат да посрещнат модерните очаквания.

Най-якият бар в света си търси барман! Може да сте вие

Например международното летище Chengdu Tianfu в Чънду ще отвори врати през 2020 година. Това ще бъде вторият хъб за града като се очаква той да облекчи положението на натовареното летище Shuangliu International Airport.

Нови аеропортове ще бъдат построени в западната част на страната, където в момента има много малко такива съоръжения. Очаква се това да подпомогне развитието на бизнеса и туризма в региона.

Харесайте pochivka.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

Горещи

Коментирай