Ще ви спре сърцето: Заснеха как пилот каца на най-трудната писта в света ВОДЕО

Само няколко десетки пилоти имат лиценз да кацат със самолетите си на летище Паро в Бутан, малка ивица, която минава под извисяващите се Хималайски планини

https://pochivka.blitz.bg/pateshestviya/shhe-vi-spre-srceto-zasnexa-kak-pilot-kaca-na-nai-trudnata-pista-v-sveta-vodeo Pochivka.blitz.bg
Ще ви спре сърцето: Заснеха как пилот каца на най-трудната писта в света ВОДЕО

Невероятно видео показва пилот, който си проправя път през планинска долина над покривите на къщи, за да кацне на писта, смятана за най-предизвикателната в света.

Само няколко десетки пилоти имат лиценз да кацат със самолетите си на летище Паро в Бутан, малка ивица, която минава под извисяващите се Хималайски планини.

Смята се, че това е най-трудната търговска писта в света за кацане, поради екстремната география, която я заобикаля, и нейния размер.

Летището е на 2224 метра над морското равнище, което изглежда високо, докато не осъзнаете, че върховете около него се простират на почти 5500 метра във въздуха.

Пилотите трябва да си проправят път през тези каменисти кули и над вълнообразния под отдолу, като се издигат и спускат, докато следват долината.

Видеозапис на спускането предоставя изглед от пилотската кабина на търговски самолет, докато пилот и втори пилот се движат по този път.

В продължение на повече от две минути те се влачат надолу по долината, като се държат само на няколкостотин метра над селата и градовете под тях.

Как да откриете скритите камери в хотелските стаи?

Те правят това без помощта на радар поради планините, което означава, че спускането трябва да се управлява с просто око, като се използват научени маркерни точки в пейзажа, съобщава Simple Flying.

Освен пейзажа - който често води до отмяна на полети поради образуването на мъгла и облаци, което прави навигацията невъзможна - пилотите трябва да внимават за комини и електрически кули.

Ако времето е добро и подходът е успешен, капитаните все още трябва да се справят с внезапното появяване на пистата.

За разлика от повечето писти за кацане, които позволяват на пилотите да подредят самолета си от няколко мили, тези, които се приближават до Паро, имат само секунди, след като заобиколят ъгъла на планината.

Как да оцелеем при пожар в самолет?

Във видеото пилотът може да се види как обикаля терена вдясно, преди да завърти самолета си наляво, привеждайки го в съответствие с асфалта, докато бързо се спуска.

Той задържа кацането, спирайки самолета, преди краят на 2265-метровата писта да ги настигне.

За сравнение, северната писта на Хийтроу е дълга 2902 метра, докато тази на Бирмингам е 3660 метра. Само две авиокомпании летят до международното летище Паро - държавният превозвач Drukair и частната Bhutan Airlines.

В техните редици само шепа пилоти са сертифицирани да кацат в Паро.

Харесайте pochivka.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

Горещи

Коментирай