В самолета ни цакат с допълнителни услуги

Авиокомпания е премълчавала факта, че допълнителните услуги не са задължителни за купуване и право на пътниците е да избират дали да се възползват от тях

https://pochivka.blitz.bg/oferti/v-samoleta-ni-cakat-s-dopalnitelni-uslugi Pochivka.blitz.bg
В самолета ни цакат с допълнителни услуги

Източник: Снимка: Shutterstock

Авиокомпании правят шашми на пътниците си, като подлъгват да купуват услуги, които не са задължителни.

Унгарският орган за защита на конкуренцията (GVH) наложи глоба от 770 000 евро на авиокомпанията „Уизер“ (втората най-голяма на летище София) за подвеждаща комуникация с потребителите, съобщиха от институцията, предаде Ройтерс.

Не взимайте с вас тези неща на почивка, безсмислено е

Подвеждане

Според GVH авиокомпанията е описвала своята услуга за автоматично чекиране така, че да ги подтикне към закупуване на по-скъп пакет услуги без това да е необходимо. Така авиокомпанията е премълчавала факта, че допълнителните услуги не са задължителни за купуване и право на пътниците е да избират дали да се възползват от тях.

Конкретно обвинението е, че от ноември 2018 г. до май 2024 г. „Уизер“ не е информирала адекватно пътниците, че услугите Wizz Priority и чекиран багаж могат да се купуват отделно и нямат нищо общо с онлайн чекирането за полета.

„В момент на непрекъснати смущения във въздушния транспорт пътниците имат нужда от прозрачна и лесна за разбиране информация“, заяви президентът на GVH Балaж Чаба Риго. Глобата идва, след като „Уизер“ понижи прогнозата за годишната си печалба, след като отчете 44% спад на печалбата за първото тримесечие.

Защо в пътническите самолети няма парашути

Цени

Същевременно от основния конкурент нa авиокомпанията, „Райънер“, информираха, че очакват цените им до края на лятото да са много по-ниски от миналата година, след като печалбите на авиокомпанията спаднаха с почти 50%.

„Тарифите сега се движат значително по-ниско от предходната година и вероятно ще продължат надолу“, каза шефът на авиокомпанията Майкъл О'Лиъри. Според него се забелязва свиване на бюджетите за пътуване на потребителите и компанията трябва да реагира на тази тенденция. /pochivka.blitz.bg

Горещи

Коментирай